Il Gruppo PSA crea una business unit per i veicoli elettrici – Greentoday.it
Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Il Gruppo PSA crea una business unit per i veicoli elettrici

Per rispondere alle sfide della transizione energetica e costruire un’offerta di mobilità elettrica efficiente e coerente, Groupe PSA ha creato una business unit dedicata ai veicoli elettrici a partire dal 1° aprile.
Il suo raggio d’azione è mondiale, quindi definirà e attuerà la strategia dei veicoli elettrici del Gruppo, realizzerà l’offerta dei prodotti e i servizi associati.


L’ambizione di Groupe PSA, spiega una nota, è proporre un’esperienza cliente differenziata, che crei valore e legami con il Gruppo, con i suoi 5 marchi automobilistici Peugeot, Citroën, DS e Opel/ Vauxhall e il suo marchio di mobilità Free2move.
A capo dell’unità Alexandre Guignard, responsabile del suo sviluppo sostenibile  in tutte le regioni interessate; a lui la guida delle iniziative per contribuire agli obiettivi di emissioni di CO2 del Gruppo, nel rispetto delle norme europee del 2020 e successive in materia di emissioni.



 
Linda Jackson, Direttrice del marchio Citroën, a cui sarà collegata la business unit, ha dichiarato: «La transizione energetica è un’opportunità che la nostra azienda ha colto con l’attuazione di un’offensiva tecnologica senza precedenti grazie alle piattaforme multi-energia. La sfida di questa business unit, che beneficerà delle esperienze già avviate da molti anni nel Gruppo, sarà proporre l’offerta migliore al momento più opportuno per soddisfare i nostri clienti e garantire così le migliori condizioni economiche di commercializzazione dei veicoli elettrici del Gruppo».

Lascia un commento

Your email address will not be published.

- Advertisement -